בוגרים מספרים - החוג לגאופיזיקה

עודכן: 24.01.2021

בוגרים מספרים - החוג לגאופיזיקה - דריה דוברובין

דריה דוברובין

אני בוגרת הפקולטה לפיזיקה בתואר הראשון והשני. את התואר השלישי עשיתי בחוג לגיאופיזיקה בתחום מדעי האטמוספירה, בהנחייתם של פרופ' קולין פרייס מהחוג ושל ד"ר יואב יאיר (אז באוניברסיטה הפתוחה והיום במרכז הבין תחומי).  קולין ויואב מתמחים בתחום מדעי האטמוספירה ועוסקים בכל מה שקשור לחשמל באטמוספירה של כדה"א ושל פלנטות ככלל.  במחקר שלי עסקתי בברקים ובשדוני ברקים בפלנטות השונות של מערכת השמש. במסגרת המחקר שיתפנו פעולה עם שני צוותי מחקר בינלאומיים:  ביצענו ניסויים במעבדת הפלזמה באוניברסיטה הטכנית של איינדוהבן בהולנד, בהנחייתה של פורפ' אוטה אברט,  וערכנו מחקר באמצעות מודלים נומריים בשיתוף פעולה עם צוות חוקרים מגרנדה (פרופ' פאקו גרדייה וסקז וד"ר אלחנדרו לוק). 

 

מה למדת ולמה בחרת במקצוע זה?

לאחר שסיימתי שני תארים בפיזיקה בהם עסקתי בעיקר בהתנהגות של מערכות פיזיקליות קטנות מאוד נמשכתי אל תחום שעוסק דווקא בתופעות "קלאסיות" גדולות.  הופתעתי והוקסמתי מכך שלמרות מאות שנים של מחקר, קיים עוד הרבה מן הלא ידוע והמסתורי בתחום בפיזיקה של סופות הברקים.

 

למה בחרת ללמוד דווקא באוניברסיטת תל-אביב?

בחוג לגיאופיזיקה באוניברסיטת תל אביב יש אווירת לימודים מיוחדת מאוד, תומכת ורב גונית. התרשמתי שפרופ' קולין פרייס וד"ר יואב יאיר יהיו מנחים תומחים שיאתגרו אותי ויעזרו לי להתקדם בתחום המחקר בו בחרתי. שיתוף הפעולה הפורה שבין שני המנחים שלי למדענים אחרים בארץ ובעולם משך אותי גם כן, ואכן נחשפתי לאנשים מרתקים.

 

האם שמרת על קשרים עם חברים/מרצים מהתואר?

זכיתי במספר חברים טובים משנות לימודיי בחוג. אחת מהסטודנטיות שלמדה איתי היא כיום חברתי הטובה.  בזכות חבר אחר ללימודים הגעתי למקום עבודתי הנוכחי כמורה לפיזיקה בחמד"ע תל אביב, ואנחנו ממשיכים לעבוד ביחד.  מבחינה חברתית זו היתה תקופה נפלאה, ואני תמיד שמחה לפגוש חברים ללימודים.

 

מהו הקורס שהכי אהבת בתואר?

פרופ' נילי הרניק העביר  קורס בו אנחנו הסטודנטים תכננו ובנינו ניסויים לימודיים עבור המעבדה למדעי האטמוספירה. כל אחד מהסטודנטים היה אחראי על שני ניסויים אותם היה צריך לבנות משלב הרעיון עד לביצוע וכתיבת מערך הלימודים. זה היה הקורס מיוחד מאוד, ומאתגר באופן שונה מכל הקורסים האחרים שלקחתי בלימודיי. ייתכן שחלק מהניסויים שבנינו משמשים עד היום את הסטודנטים לתואר ראשון בחוג.

 

כמה זמן לקח עד שהתברגת לשוק העבודה לאחר התואר?

לאחר התואר נשארתי בתחום האקדמי לתקופה של כשנה ועזרתי במחקר מדעי. זמן קצר לאחר מכן מצאתי עבודה כמורה לפיזיקה בזכות המלצתו של חבר ללימודים.

 

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

מצאתי את הייעוד שלי בהוראה. בעוד חמש שנים אמשיך ללמד תלמידים ולהנות מכל רגע.

 

אלו כלים רכשת במהלך הלימודים שמסייעים לך בעבודה היום?

כיום בין שאר תפקידיי אני מורה בתכנית למדע חישובי, המוכרת כאחת מהתכניות הייחודיות של משרד החינוך. התלמידים שלנו לומדים לבנות מודלים נומריים ולחקור באמצעותם תופעות טבע שונות. התלמידים שזכיתי ללמד כתבו פרוייקטים בתחומים מגוונים: התפשטות מחלות, ניתוח מערכות אקולוגיות, התנהגות נחילים, שבירה ועיקום אור בחומר ובאטמוספירה, מערכות כאוטיות ועוד. במהלך לימודיי רכשתי את הכלים לתכנן, לבנות ולבצע עבודת מחקר מדעית ולסכם את ממצאיי בכתיבה מדעית ברורה ומתומצתת. בכל הכלים האלה אני משתמשת כיום כאשר אני מנחה את תלמידיי במחקרים שלהם.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>