בוגרים מספרים - החוג לגאוגרפיה וסביבת האדם

עודכן: 25.03.2019

בוגרים מספרים - החוג לגאוגרפיה וסביבת האדם - תהל וקסלר

תהל וקסלר

מתכננת תחבורה, בדגש תחבורה בת-קיימא. בעלת ניסיון בתכנון תכניות אב אסטרטגיות לתחבורה בארץ (כפר סבא; בית שמש; נפת אשקלון) ובעולם (מטרופולין בוקרשט, רומניה; מטרופולין קמפלה, אוגנדה). כיום מועסקת בחברת נתיבי איילון כמנהלת תחום תכנון אסטרטגי בחטיבת תכנית אב.

 

מה למדת ולמה בחרת במקצוע זה?

למדתי תואר שני בחוג לגאוגרפיה במסלול 'חברה, סביבה ותכנון', אחרי תואר ראשון דו-חוגי בגאוגרפיה ופסיכולוגיה, גם כן באוניברסיטת תל-אביב.

כשהייתי קטנה רציתי להיות מגלת ארצות, כזו שצועדת בג'ונגלים ממפה אזורים נידחים וחוקרת שבטים אבודים. כשגדלתי הגעתי למסקנה שלימודי גאוגרפיה הם הצוהר המודרני הכי קרוב ליעד הזה וכיוונתי לתכנון ערים בתואר השני אחרי שנחשפתי בתואר הראשון לתפקידה המהותי של העיר כאמצעי המקיים ביותר לאורח החיים המודרני. בכל זאת מעל למחצית אוכלוסיית העולם חיה כיום בערים, והמגמה הזו רק צפויה לגדול.

 

למה בחרת ללמוד דווקא באוניברסיטת תל-אביב?

לפני התואר הראשון לא ידעתי לאיזה מוסד עדיף לכוון אבל בדיעבד הבחירה בתל-אביב היתה מצויינת. בתואר הראשון השתתפתי בתכנית המצטיינים ועבדתי במעבדה של פרופ' יצחק אומר. לאחר מכן הבחירה להמשיך ישר לתואר שני בחוג היה החלטה פשוטה ובחרתי להתעמק במספר פרויקטים יישומיים, שהקנו לי ניסיון מוחשי בתחום התכנון העירוני. העבודה שכתבנו בפרויקט היישומי אצל ד"ר טלי חתוקה "התחדשות עירונית לאן? מתוים אלטרנטיביים להתחדשות עירונית" זיכתה אותנו בתחרות מתכננים צעירים.

 

במבט לאחור, היית בוחרת במקצוע אחר?

שום סיכוי. תחום העיסוק שלי מרתק ומגוון ושופע אפשרויות התפתחות לאורך זמן והכלים והרקע שקיבלתי בחוג לגאוגרפיה נתנו לי בסיס רחב לגדול ממנו.

 

למה את הכי מתגעגעת בלימודים?

לאווירה הביתית.  החוג לגאוגרפיה ביד אבנר נבדל מכל חוג אחר באוניברסיטה. הקשר בין הסטודנטים ובין הסטודנטים לסגל ההוראה הוא יוצא דופן. אני מתרגשת עד היום לפגוש את המרצים שלי בכנסים.

  

האם שמרת על קשרים עם חברים/מרצים מהתואר?

בוודאי. מספר חברים שהכרתי ביום הראשון ללימודים ממשיכים ללוות אותי עד היום ואחרים אני פוגשת במסגרות מקצועיות. תמיד מעניין לראות איך כל אחד להתפתח לכיוון מעט אחר. התחום כל כך מגוון.

 

מהו הקורס שהכי אהבת בתואר?

קשה לי לבחור, היה מאוד מגוון. יותר חשוב מקורס מסויים היה היכולת שלי להתעמק בתחומים שעניינו אותי אצל מרצים ספציפיים. "השילוש הקדוש" שלי היו: פרופ' יצחק אומר – תחום הניתוח המרחבי, ד"ר משה גבעוני - מדיניות תחבורה וד"ר טלי חתוקה - תכנון ועיצוב עירוני. הם נתנו לי את עיקר הכלים שמלווים אותי עד היום.

 

כמה זמן לקח עד שהתברגת לשוק העבודה לאחר התואר?

אפס. במהלך סמסטר ב' של שנה ג' של התואר הראשון התחלתי לעבוד במשרת סטודנטית בתכנון תחבורה. משם המשכתי ל-5 שנים בחברה בתכנון תחבורה בעיקר במדינות מתפתחות. את המודעה ראיתי על לוח המודעות בחוג.

 

 איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

אני מקווה להגשים אחת משתי אפשרויות: 1. להיות מתכננת תחבורה בכירה בחברת תכנון וייעוץ בינלאומית או  2. להתקדם לתפקיד ניהולי בתחום בארץ.

 

 אילו כלים רכשת במהלך הלימודים שמסייעים לך בעבודה היום?

מילון מונחים מקצועי מגוון, חשיבה ביקורתית, יכולות ניתוח אנליטיות, בסיס לשימוש בכלי ממ"ג (מערכות מידע גאוגרפיות), יכולת ניתוח ועיבוד טקסטים כמו גם ניסוח דו"חות מורכבים.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>