תכניות לימודים דו-חוגיות בכימיה ובחוג נוסף

עודכן: 16.07.2018

מטרת הלימודים ומבנה הלימודים

תכניות הלימודים הדו-חוגיות נועדו לתלמידים המעוניינים בתואר אקדמי בשני חוגי לימוד. האפשרויות הפתוחות בפניהם הן כדלקמן:

 

תכנית הלימודים בכימיה ובאחד מהחוגים הבאים: פיזיקה, מתמטיקה, גיאופיזיקה, מדעי המחשב (מהפקולטה למדעים מדויקים) או ביולוגיה (מהפקולטה למדעי החיים) או בחוג נוסף מפקולטה אחרת בה קיימת תכנית דו-חוגית.

 

מספר המקומות בתכניות הדו-חוגיות מוגבל. הן הקבלה והן תנאי המעבר משנה לשנה מותנים בעמידה בדרישות של שני החוגים המשותפים. תלמיד רשאי בכל עת לעבור לתכנית הלימודים החד-חוגית בכימיה, אם הוא עומד בדרישות. הוא עשוי להידרש להשלמות לימודיות.

 

הרכבת תכנית הלימודים תיעשה על ידי האחדת שתי תכניות הלימודים בשני החוגים, בתיאום עם היועץ, ובאישור שתי ועדות ההוראה הנוגעות בדבר.

 

התכנית הסופית עשויה להשתנות בהתאם לאופי הצירוף. לדוגמה, אם שני החוגים מציעים קורס באותו נושא ובהיקף דומה, יחויב התלמיד רק בקורס בעל רמת הדרישות הגבוהה יותר מבין השניים.

 

תיתכן גמישות בהרכבת מערכת השעות בתנאי שיקוימו שני התנאים הבאים:

  1. קיום הקורסים במועד המבוקש ללא חפיפות במערכת השעות.
  2. עמידה בדרישות הקדם.

 

על התלמידים הבוחרים ללמוד בתכנית הלימודים הדו-חוגית להיות מודעים לקשיים האובייקטיביים שבהרכבת מערכת שעות ללא חפיפות. על תלמיד, הדוחה קורס משנה לשנה, להיות מודע לכך שמערכת השעות משתנה מדי שנה. על כן יש לקחת בחשבון את האפשרות הסבירה שמשך לימודיהם יארך יותר משלוש שנים.

 

תלמיד המסיים לימודיו בתכנית דו-חוגית יוכל להמשיך לימודיו לתואר "מוסמך אוניברסיטה"  בכימיה או בתחום אחר במדעים מדויקים לאחר עמידה בתכנית השלמה. תכנית זו תיקבע על ידי ועדת ההוראה לתואר "מוסמך אוניברסיטה", בהתאם לתחום ההתמחות המבוקש.

 

אשר לדרישות הקבלה לתואר "מוסמך אוניברסיטה" בחוגי לימוד אחרים, יש לבדוק זאת בידיעוני החוגים המתאימים.

 

שקלול מרכיב הכימיה בציון הסופי לתואר בכל תכניות הלימודים הדו-חוגיות ייעשה על ידי מתן משקל שווה לש"ס בכל שנות הלימוד.

 

 

 

תכנית לימודים דו-חוגית בכימיה

ובחוג נוסף מהפקולטות למדעים מדויקים או מהפקולטה למדעי החיים


 

מבנה הלימודים

מרכיב לימודי הכימיה מפורט בהמשך בתכנית הלימודים של כל תחום. המשתתפים בתכנית זו אינם מחויבים ללמוד את הקורסים לפי העיתוי או הסדר של תכנית הלימודים החד-חוגית, וזאת כדי שיוכלו להשתלב בלימודי החוג השני שיבחרו. יחד עם זאת, קיימים קורסים בסיסיים המהווים דרישת קדם לקורסים מתקדמים יותר ולכן סדר לימוד הקורסים יעשה תוך ייעוץ אישי, ובאישור ועדות ההוראה הרלבנטיות.

 

התכנית תורכב  משילוב בין הקורסים המוצעים להלן לבין תכנית הלימודים המקבילה של החוג הנוסף. מועדי הקורסים של לימודי הכימיה הם כמפורט בתכנית הלימודים לתואר "בוגר אוניברסיטה" בכימיה. ייתכנו שינויים והתאמות במועדים של קורסים מסוימים.

 

תלמידים יהיו רשאים, באישור ועדת ההוראה, ללמוד קורסי חובה במתמטיקה ובפיזיקה במסגרת החוג השני, אם החוג השני מציע קורסים אלה בתכנית הלימודים שלו ברמה ובהיקף תואמים.

 

תלמיד אינו רשאי לבחור קורס מרשימת קורסי הבחירה המוצעים להלן, אם קורס דומה כלול כקורס חובה בתכנית החוג השני, או אם בחר קורס דומה מרשימת קורסי הבחירה של החוג השני.

 

תלמיד שנה ג' יכול באישור ועדת הוראה לבצע במסגרת קורסי בחירה פרויקט מחקר (נסיוני או תיאורטי) השווה ערך ל-6 ש"ס, במסגרת בית הספר לכימיה. פרויקט מחקר שייעשה במסגרת אחרת, לא יוכר. בסיום הפרויקט חובה להגיש עבודה מסכמת בכתב.  

 

השתתפות בפרויקט מחקר מותנית בביצוע הדרכת בטיחות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>