תכנית הלימודים לתואר "מוסמך אוניברסיטה" - .M.A בגאוגרפיה וסביבת האדם - התמחות בלימודי סביבה, חברה ותכנון

עודכן: 22.08.2019

על התלמידים להתעדכן בהנחיות ובנהלים שנמצאים בידיעון.

 

תכנית ההתמחות בלימודי "סביבה, חברה ותכנון" הינה תכנית מובנית שמטרתה ליצור שפה משותפת אינטרדיסציפלינרית בין נושאי סביבה וחברה וליישם ידע זה  בתחום תכנון סביבתי ועירוני.

 

 

המסלול המחקרי
(הכולל עבודת גמר)

המסלול העיוני
(ללא עבודת גמר)

שיעור חובה

 2 ש"ס

 2 ש"ס

שיעורי ליבה

 8 ש"ס

 8 ש"ס

שיעורי מתודולוגיה ומיומנות

 4 ש"ס

 4 ש"ס

פרויקט ישומי

 4 ש"ס

 4 ש"ס

שיעורי בחירה והתמחות (כולל סמינריונים)

 10 ש"ס

 18  ש"ס 

סמינר מחלקתי 2  סמסטרים (אחת לשבועיים)

נוכחות חובה

נוכחות חובה

סה"כ

 28 ש"ס

36 ש"ס

 
 
 

מבנה התכנית:

התכנית מורכבת משיעורי חובה בהיקף 2 ש"ס המועברים לכל תלמידי תואר שני בחוג.

 

שיעורי ליבה בהיקף 8 ש"ס שיעורים אלו מיועדים להעניק תשתית תיאורטית משותפת לכל תלמידי התכנית. הם עוסקים בנושאי סביבה וחברה , בקשר ביניהם ובדרך יישומם בתכנון, בהתפתחות המחשבה התכנונית, בתיאוריות תכנון וגישות עכשוויות של תכנון עירוני ואזורי.

 

שיעורי מתודולוגיה ומיומנות בהיקף 4 ש"ס: שיעורים העוסקים בגישות ובשיטות המחקר של הסביבה, החברה, תהליכי התכנון ויחסי הגומלין ביניהם, מנקודת מבט כמותית-סטטיסטית ואיכותית-פנומנולוגית. הקורסים יכולים להיחשב גם כשיעורי בחירה.

 

פרויקט יישומי (4 ש"ס) מיועד לשלב את החומר הנלמד בעבודת צוות שעניינה טיפול מעשי בבעיה תכנונית בהיבט הסביבתי-חברתי ולאינטגרציה של הנושאים התאורטיים והמתודולוגיים שנלמדו במסגרת התכנית על מנת להתנסות הלכה למעשה בתכנון רב-תחומי ובתכנון יוזם. יש לבחור פרויקט יישומי אחד לפחות בהיקף של 4 ש"ס (פרויקטים יישומיים נוספים בהנחיית מרצים שונים יכולים להיחשב גם כשיעור בחירה).

 

שיעורי בחירה והתמחות (כולל סמינריונים) (10 או 18 ש"ס, בהתאם למסלול הלימודים, מחקרי או עיוני) מאפשרים התמחות בנושאים נבחרים שעניינם יחסי הגומלין בין חברה, סביבה ותכנון. ניתן לבחור מכלל רשימת הקורסים לתואר שני ובכלל זה קורסי ליבה ומתודולוגיה.

 

 

הכרה בלימודים על ידי איגוד המתכננים:

 

  1. במסגרת ההתמחות בלימודי "סביבה, חברה ותכנון" ניתן להשלים את לימודי הליבה ב"תכנון עירוני ואזורי" לצורך רישום בפנקס המתכננים של האיגוד. איגוד המתכננים אישר את מקבצי הקורסים המפורטים להלן כלימודי ליבה ב"תכנון עירוני ואזורי". עמידה בחובות לימודי הליבה היא באחריות התלמיד ותיבדק בסיום הלימודים על ידי מזכירת תלמידי גאוגרפיה. רשימת התלמידים שעמדו בחובות לימודי הליבה תישלח (באישור התלמיד) לאיגוד המתכננים  להוספתם לפנקס המתכננים. יודגש,  כי הקורסים במסגרת לימודי הליבה מהווים חלק מלימודי התואר בהתמחות בלימודי סביבה, חברה ותכנון וסיומם מהווה תנאי להעברת פרטי התלמיד המסיים לאיגוד המתכננים.
     

  2. תלמידי לימודי סביבה, חברה ותכנון, יכולים להירשם לאיגוד המתכננים במעמד חבר-סטודנט כבר עם תחילת הלימודים לתואר שני. עם סיום לימודי תואר שני, הבוגרים יכולים להירשם כחברים באיגוד המתכננים.

 

 

חובת קורסי בטיחות >

רשימת הקורסים, השעות ודרישות הקדם >

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>