מסלול מצטיינים - תוכנית לימודים חד-חוגית בגאוגרפיה וסביבת האדם
(שעות לימוד ושקלול: 124-123 ש"ס)
(שעות לימוד ושקלול: 124-123 ש"ס)
לשעות אלו מתווספת חובת שעות "שאר רוח" בהיקף של 6 ש"ס.
(תלמידים שהחלו לימודיהם לפני שנת תשפ"ב, חייבים בשעות "כלים שלובים").
החוג מציע מסלול לימודים לתלמידים מצטיינים החל מהשנה השנייה ללימודים בחוג, במסלול חד-חוגי. המסלול מיועד לתלמידים מצטיינים המעוניינים בהמשך לימודים במסלול מחקרי לתארים מתקדמים.
מועמדים למסלול המצטיינים נדרשים לעמוד בתנאים הבאים:
-
ממוצע 90 ומעלה בסיום חובות שנה א' בחוג (במסלול המצטיינים הדו-חוגי, ועדת ההוראה תשקול בחיוב ממוצע מעבר נמוך מ-90 בחוג השני ובלבד שלא ירד מתחת ל-85).
-
ראיון קבלה.
-
המלצה של חבר סגל בכיר בחוג לגאוגרפיה שישמש כמנחה האישי.
קורסים ייחודיים לתוכנית ותנאי מעבר משנה ב' לשנה ג' במסגרת תוכנית המצטיינים:
המלצת המנחה ועמידה בממוצע ציונים 90 ומעלה.
הלימודים כוללים 3 קורסים ייחודיים (בהיקף של 12 ש"ס) המשלבים עבודה יחידנית עם המנחה על פני כל השנה, הגשת עבודה מסכמת בכל קורס המוגדר כפרויקט מחקר בהתאם להנחיות המנחה, מפגשים של כלל תלמידי תוכנית המצטיינים עם מרכז התוכנית והצגת המחקר.
מעבר משנה ב' לשנה ג' מותנה בהמלצת המנחה ועמידה בממוצע ציונים 90 ומעלה.
הקורסים הייחודיים הם:
-
שנה ב' - עקרונות בבניית פרויקט מחקר (4 ש"ס)
-
שנה ג' - פרויקט מחקר עיוני-יישומי א' (4 ש"ס)
-
שנה ג' - פרויקט מחקר עיוני-יישומי ב' (4 ש"ס)
תלמידי המסלול רשאים להמיר שיעורי בחירה בשיעורים מכלל הפקולטות בקמפוס ובשיעורים מקורסי התואר השני בחוג (בהמלצת המנחה ובאישור ועדת ההוראה).
מסלול המצטיינים יצוין בגיליון הציונים בלבד.
לתלמיד שיסיים בהצלחה לימודיו בתוכנית זו, מומלץ להמשיך לתואר "מוסמך אוניברסיטה" במסלול מחקרי (עם תזה), בחוג לגאוגרפיה וסביבת האדם.
תוכנית הלימודים במתכונת זו תקפה עבור תלמידים שהחלו לימודיהם משנת הלימודים תש"ף ואילך. תלמידים אשר החלו לימודיהם בשנים קודמות ילמדו לפי תוכנית הלימודים בידיעון של השנה הראשונה ללימודיהם.
מבנה תוכנית הלימודים במסלול מצטיינים - תוכנית לימודים חד-חוגית בגאוגרפיה וסביבת האדם:
שעות לימוד ושקלול: 124-123
שנה א' - בסיס
הדרכה בספריה - חובה
מבואות - 6 קורסים (21 ש"ס)
סטטיסטיקה - קורס אחד (5 ש"ס)
חטיבת העשרה - 18 ש"ס
שנה ב'
עקרונות בבניית פרויקט מחקר (בתחום ההתמחות) - 4 ש"ס
שנה ב' / ג' - שיעורי חובה תומכים בכל גופי הידע:
שיטות מחקר כמותיות (שנה ב') - קורס אחד (2 ש"ס)
שיטות מחקר איכותניות (שנה ב') - קורס אחד (2 ש"ס)
מיומנויות בכתיבה מדעית (שנה ב') - קורס אחד (2 ש"ס)
מבוא כללי לתכנות ולמדעי המחשב (שנה ב') - קורס אחד (3 ש"ס)
פרקים נבחרים באקולוגיה (אקולוגיה א') (שנה ג') - קורס אחד (2 ש"ס)
סוגיות אקולוגיות בהשפעת האדם על הסביבה (אקולוגיה ב') (שנה ג') - קורס אחד (2 ש"ס)
שנה ב' / ג' - מיומנויות
שיעורי מיומנות (14 ש"ס בכל תחום ידע) - 42 ש"ס
שיעורי בחירה מלימודי סביבה - 2 קורסים (5-4 ש"ס)
שנה ג'
סמינריונים אינטגרטיביים - 2 קורסים (8 ש"ס)
פרויקט מחקר עיוני-יישומי א' (בתחום ההתמחות) - 4 ש"ס
פרויקט מחקר עיוני-יישומי ב' (בתחום ההתמחות) - 4 ש"ס
סה"כ שעות לימוד בחוג: 124-123 ש"ס
מסלול מצטיינים - תוכנית לימודים חד-חוגית בגאוגרפיה וסביבת האדם
שנה א' – בסיס
סמסטר א' - קורסי חובה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
||
4 |
|
4 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
3 |
2 |
5 |
|
סה"כ שעות לימוד: 15
סה"כ שעות משוקללות: 15
סמסטר ב' - קורסי חובה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
2 |
1 |
3 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק, סטטיסטיקה לגאוגרפים |
סה"כ שעות לימוד: 11
סה"כ שעות משוקללות: 11
שנה א' - חטיבת העשרה
יש להירשם ל-18 ש"ס ממקבץ הקורסים המוצעים במסגרת חטיבת העשרה (היצע הקורס עלול להשתנות מדי שנה):
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
מבוא למחשבה פוליטית (שיעור + תרגיל) |
4 |
|
4 |
|
|
4 |
|
4 |
|
||
מנהל ציבורי ומדיניות ציבורית (שיעור + תרגיל) |
4 |
|
4 |
|
|
מבוא לסוציולוגיה (שיעור 01 + תרגיל 05) |
4 |
|
4 |
|
|
מבוא לאנתרופולוגיה (שיעור 01 + תרגיל 04) |
4 |
|
4 |
|
|
2 |
|
2 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
מבוא לפילוסופיה של המוסר (קבוצה 02) |
2 |
|
2 |
|
|
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
פירוט קורסי "שאר רוח".
שנה ב'
שיעור חובה יחודיים לתוכנית מצטיינים - עקרונות בבניית פרויקט מחקר
סמסטר א' + ב' (שנתי)
קורס אחד (4 ש"ס) על פי תחום ההתמחות
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
שנה ב' - ג'
שיעורי חובה תומכים בכל גופי הידע (13 ש"ס)
סמסטר א' - קורסי חובה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מיומנויות במחקר וכתיבה מדעית (שנה ב') |
2 |
|
2 |
|
||||||||||||||
שיטות מחקר כמותיות (שנה ב') [2] |
2 |
|
2 |
סטטיסטיקה לגאוגרפים |
||||||||||||||
סמסטר ב' - קורסי חובה
סה"כ שעות לימוד: 4 סה"כ שעות משוקללות: 4
|
קורסי מיומנויות - שנים ב' ו-ג'
יש לקחת קורסי מיומנויות לפי תחומי ידע החל משנה ב' בהיקף 14 ש"ס בכל תחום ידע, סה"כ 42 ש"ס.
סמסטר א'
קורסי מיומנות מתחום גאו-אינפורמטיקה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א'+ ב', סטטיסטיקה |
||
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק |
||
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק, חישה מרחוק |
קורסי מיומנויות מתחום הסביבה הפיזית
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב או מבוא למדעי האטמוספירה |
||
4 |
|
4 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב |
||
2 |
|
2 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב |
||
4 |
|
4 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב |
||
4 |
|
4 |
מבוא למדעי כדור הארץ |
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ |
קורסי מיומנויות מתחום תכנון עירוני ואזורי
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה או מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה או מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה (במקביל לתואר שני), מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
||
2 |
|
2 |
יסודות הגאוגרפיה הכלכלית |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
סמסטר ב'
קורסי מיומנות מתחום גאו-אינפורמטיקה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
ניהול מידע לוויני למחקר סביבתי [6], [7] |
4 |
|
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א' וחישה מרחוק |
|
4 |
|
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק, חישה מרחוק |
||
2 |
2 |
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה ב': מערכות מידע גאוגרפיות |
||
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה ב': מערכות מידע גאוגרפיות |
||
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ |
קורסי מיומנויות מתחום הסביבה הפיזית
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ, קרקעות ישראל |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
|||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
|
|
|
|
||
ניהול משאבי מים תחת תנאים כרוניים של מחסור, אתגרים ופתרונות: המקרה של קליפורניה וישראל [23] Living under chronic conditions of water shortage - challenges and solutions: the case of California & Israel |
2 |
|
2 |
|
קורסי מיומנויות מתחום תכנון עירוני ואזורי
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה, מבוא לתכנון עירוני ואזורי, יסודות הגאוגרפיה העירונית או עיור, ערים, עירוניות |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מורפולוגיה עירונית |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה, מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
קורסי בחירה מלימודי סביבה - יש לקחת 2 קורסים לפי בחירה 5-4 ש"ס
סמסטר א'
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
3 |
|
3 |
|
שנה ג'
יש להירשם ל-2 סמינריונים אינטגרטיביים (8 ש"ס)
סמסטר א'
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א' + ב', מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
סמסטר א' + ב' (שנתי)
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא למדעי כדור הארץ, מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
שיעור חובה יחודיים לתוכנית מצטיינים
פרויקט מחקר עיוני-יישומי א'
סמסטר א' + ב' (שנתי)
פרויקט מחקר עיוני-יישומי א' - קורס אחד חובה על פי תחום ההתמחות (4 ש"ס)
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
פרויקט מחקר עיוני-יישומי ב'
סמסטר א' + ב' (שנתי)
פרויקט מחקר עיוני-יישומי ב' - קורס אחד חובה על פי תחום ההתמחות (4 ש"ס)
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
[1] חובת הדרכה בספריית החוג לגאוגרפיה (כולל ספריית המפות, ללא קרדיט של שעות וללא תשלום שכ"ל).
[2] הקורס יילמד בשפה האנגלית.
[3] קורס משותף לתלמידי ביה"ס לסביבה ולמדעי כדור הארץ (יינתן בחוג לגאופיזיקה).
[4] החל משנה"ל תשפ"א הקורס סטטיסטיקה לגאוגרפים ישוקלל בהיקף 5 ש"ס (3 ש"ס שיעור + 2 ש"ס תרגיל).
[5] החל משנת תשפ"א הקורס מבוא לגאו-אינפורמטיקה ב' ישוקלל בהיקף 3 ש"ס (2 ש"ס שיעור + 1 ש"ס תרגיל).
[6] מוכר לתואר שני.
[7] לא יילמד בתשפ"ב.
[8] שם קודם: יסודות הגאוגרפיה העירונית.
[9] לא יילמד בתשפ"ב.
[10] מוכר לתואר שני.
[13] לא יילמד בתשפ"ב.
[14] קורס סיורים – יינתנו בין 3-4 שיעורים פרונטליים ו-3 ימי סיור מלאים בימי ה'.
[15] מוכר לתואר שני.
[16] לא יינתן בתשפ"ב.
[17] קורס סיורים – יינתנו בין 3 - 4 שיעורים פרונטלים ו-3 ימי סיור מלאים בימי ה'.