מסלול מצטיינים - תוכנית לימודים דו-חוגית בגאוגרפיה וסביבת האדם
(שעות לימוד ושקלול: 65 ש"ס)
(שעות לימוד ושקלול: 65 ש"ס)
הוספת קורסים במסגרת "שאר רוח" תלויה בחוג הנוסף.
(תלמידים שהחלו לימודיהם לפני שנת תשפ"ב, חייבים בשעות "כלים שלובים").
יש לברר בנפרד במזכירות החוג האם ובאיזה היקף חלה חובת שעות שאר רוח עם שילוב של חוג מחוץ לפקולטה למדעים מדויקים.
מטרת הלימודים ומבנה הלימודים
החוג מציע מסלול לימודים לתלמידים מצטיינים החל מהשנה השנייה ללימודים בחוג, במסלול דו-חוגי. המסלול מיועד לתלמידים מצטיינים המעוניינים בהמשך לימודים במסלול מחקרי לתארים מתקדמים.
מועמדים למסלול המצטיינים נדרשים לעמוד בתנאים הבאים:
-
ממוצע 90 ומעלה בסיום חובות שנה א' בחוג (במסלול המצטיינים הדו-חוגי, ועדת ההוראה תשקול בחיוב ממוצע מעבר נמוך מ-90 בחוג השני ובלבד שלא ירד מתחת ל-85).
-
ראיון קבלה.
-
המלצה של חבר סגל בכיר בחוג לגאוגרפיה שישמש כמנחה האישי.
קורסים ייחודיים לתוכנית ותנאי מעבר משנה ב' לשנה ג' במסגרת תוכנית המצטיינים:
הלימודים כוללים 2 קורסים ייחודיים (בהיקף של 8 ש"ס) המשלבים עבודה יחידנית עם המנחה על פני כל השנה, הגשת עבודה מסכמת בכל קורס המוגדר כפרויקט מחקר בהתאם להנחיות המנחה ומפגשים של כלל תלמידי תוכנית המצטיינים עם מרכז התוכנית והצגת המחקר. מעבר משנה ב' לשנה ג' מותנה בהמלצת המנחה ועמידה בממוצע ציונים 90 ומעלה.
הקורסים הייחודיים הם:
-
שנה ב' - עקרונות בבניית פרויקט מחקר (4 ש"ס)
-
שנה ג' - פרויקט מחקר עיוני-יישומי א' (4 ש"ס)
תלמידי המסלול רשאים להמיר שיעורי בחירה בשיעורים מכלל הפקולטות בקמפוס ובשיעורים מקורסי התואר השני בחוג (בהמלצת המנחה ובאישור ועדת ההוראה).
מסלול המצטיינים יצוין בגיליון הציונים בלבד.
לתלמידים שמתעתדים ללמוד תואר שני, מומלץ ללמוד סמינריון אינטגרטיבי בהתאם למסלול הלימודים שבו יהיו מעוניינים לבחור לתואר שני.
ציוני הקורסים ישוקללו בכל חוג בנפרד, ויינתנו שני ציוני גמר.
תלמיד שיסיים לימודיו בתוכנית זו, יוכל להמשיך לתואר "מוסמך אוניברסיטה" באחד משני החוגים הללו (בהתאם לדרישות הקבלה לכל אחד מהחוגים) אך ייתכן שיחויב בלימודי השלמה בהתאם למסלול הלימודים שבו יבחר לתואר מוסמך.
מבנה תוכנית הלימודים במסלול מצטיינים - תוכנית לימודים דו-חוגית בגאוגרפיה וסביבת האדם:
שעות ללימוד ושקלול: 65 ש"ס
שנה א' - בסיס
הדרכה בספריה - חובה
מבואות - 6 קורסים (21 ש"ס )
סטטיסטיקה - קורס אחד (5 ש"ס)
שנה ב'
עקרונות בבניית פרויקט מחקר (בתחום ההתמחות) - קורס אחד (4 ש"ס)
שנים ב' / ג' - קורסי חובה תומכים בכל גופי הידע:
שיטות מחקר כמותיות (שנה ב') - קורס אחד (2 ש"ס)
שיטות מחקר איכותניות (שנה ב') - קורס אחד (2 ש"ס)
מיומנויות בכתיבה מדעית (שנה ב') - קורס אחד (2 ש"ס)
מבוא כללי לתכנות ולמדעי המחשב (שנה ב') - קורס אחד (3 ש"ס)
פרקים נבחרים באקולוגיה (אקולוגיה א') (שנה ג') - קורס אחד (2 ש"ס)
סוגיות אקולוגיות בהשפעות האדם על הסביבה (אקולוגיה ב') (שנה ג') - קורס אחד (2 ש"ס)
שנים ב' / ג'
שיעורי מיומנות (4 ש"ס בכל תחום ידע) - 12 ש"ס
שיעורי בחירה מלימודי סביבה - 2 ש"ס
שנה ג'
סמינריון אינטגרטיבי - קורס אחד (4 ש"ס)
פרויקט מחקר עיוני-יישומי א' (בתחום ההתמחות) - קורס אחד (4 ש"ס)
מסלול מצטיינים - תוכנית לימודים דו-חוגית בגאוגרפיה וסביבת האדם
שנה א' – בסיס
סמסטר א' – קורסי חובה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
||
4 |
|
4 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
3 |
2 |
5 |
|
סה"כ שעות לימוד: 15
סה"כ שעות משוקללות: 15
סמסטר ב' – קורסי חובה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
2 |
1 |
3 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק, סטטיסטיקה לגאוגרפים |
סה"כ שעות לימוד: 11
סה"כ שעות משוקללות: 11
פירוט קורסי "שאר רוח".
שנה ב' – שיעור חובה לתוכנית המצטיינים
סמסטר א' + ב' – (שנתי)
עקרונות בבניית פרויקט מחקר - קורס אחד על פי תחום ההתמחות (4 ש"ס)
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
שנים ב' – ג'
שיעורי חובה תומכים בכל גופי בידע (13 ש"ס)
סמסטר א' – קורסי חובה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מיומנויות במחקר וכתיבה מדעית (שנה ב') |
2 |
|
2 |
|
||||||||||||||
שיטות מחקר כמותיות (שנה ב') [2] |
2 |
|
2 |
סטטיסטיקה לגאוגרפים |
||||||||||||||
סה"כ שעות משוקללות: 9 סמסטר ב' – קורסי חובה
סה"כ שעות לימוד: 4 סה"כ שעות משוקללות: 4
|
קורסי מיומנויות - שנים ב' ו-ג'
יש לקחת קורסי מיומנויות לפי תחומי ידע החל משנה ב' בהיקף 4 ש"ס בכל תחום ידע, סה"כ 12 ש"ס.
סמסטר א'
קורסי מיומנות מתחום גאו-אינפורמטיקה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א'+ ב', סטטיסטיקה |
||
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק |
||
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק, חישה מרחוק |
קורסי מיומנויות מתחום הסביבה הפיזית
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב או מבוא למדעי האטמוספירה |
||
4 |
|
4 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב |
||
2 |
|
2 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב |
||
4 |
|
4 |
מבוא לאקלים ובעיות הסובב |
||
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ |
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ |
קורסי מיומנויות מתחום תכנון עירוני ואזורי
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה או מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה או מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה (במקביל לתואר שני), מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
||
2 |
|
2 |
יסודות הגאוגרפיה הכלכלית |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה, מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
סמסטר ב'
קורסי מיומנות מתחום גאו-אינפורמטיקה
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א' וחישה מרחוק |
||
4 |
|
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה א': מיפוי וחישה מרחוק, חישה מרחוק |
||
2 |
2 |
4 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה ב': מערכות מידע גאוגרפיות |
||
2 |
|
2 |
מבוא לגאו-אינפורמטיקה ב': מערכות מידע גאוגרפיות |
||
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ |
קורסי מיומנויות מתחום הסביבה הפיזית
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא למדעי כדור הארץ, קרקעות ישראל |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
|||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
ניהול משאבי מים תחת תנאים כרוניים של מחסור, אתגרים ופתרונות: המקרה של קליפורניה וישראל [20] Living under chronic conditions of water shortage - challenges and solutions: the case of California & Israel |
2 |
|
2 |
|
קורסי מיומנויות מתחום תכנון עירוני ואזורי
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה, מבוא לתכנון עירוני ואזורי, יסודות הגאוגרפיה העירונית או עיור, ערים, עירוניות |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה |
||
2 |
|
2 |
מורפולוגיה עירונית |
||
2 |
|
2 |
מבוא לסביבת האדם: מרחב, מקום וסביבה, מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
קורס בחירה מלימודי סביבה, קורס אחד לפי בחירה 2 ש"ס
סמסטר א'
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
||
2 |
|
2 |
|
שנה ג'
יש לבחור סמינריון אינטגרטיבי מתוך הרשימה (4 ש"ס)
סמסטר א'
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא לגאואינפורמטיקה א'+ב', מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
סמסטר ב'
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
מבוא למדעי כדור הארץ, מבוא לתכנון עירוני ואזורי |
פרויקט מחקר עיוני - יישומי
סמסטר א' + ב' (שנתי)
קורס אחד חובה על פי תחום ההתמחות (4 ש"ס)
מס' הקורס |
שם הקורס |
ש' |
ת' |
מש' |
דרישות קדם |
---|---|---|---|---|---|
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
||
4 |
|
4 |
|
[1] חובת הדרכה בספריית החוג לגאוגרפיה (כולל ספריית המפות, ללא קרדיט של שעות וללא תשלום שכ"ל).
[2] הקורס יילמד בשפה האנגלית.
[3] קורס משותף לתלמידי ביה"ס למדעי כדור הארץ (יינתן בחוג לגאופיזיקה).
[4] החל משנה"ל תשפ"א הקורס סטטיסטיקה לגאוגרפים ישוקלל בהיקף 5 ש"ס (3 ש"ס שיעור + 2 ש"ס תרגיל).
[7] לא יילמד בתשפ"ב.
[8] מוכר לתואר שני.
[11] לא יילמד בתשפ"ב.
[12] קורס סיורים – יינתנו בין 3 - 4 שיעורים פרונטלים ו-3 ימי סיור מלאים בימי ה'.
[13] לא יילמד בתשפ"ב.
[14] מוכר לתואר שני.
[15] החל משנת תשפ"א הקורס מבוא לגאו-אינפורמטיקה ב' ישוקלל בהיקף 3 ש"ס (2 ש"ס + 1 ש"ס).
[16] שם קודם: מודלים מתמטיים בגאוגרפיה.
[17] קורס סיורים: יתקיימו 4 שיעורים פרונטלים ו-3 ימי סיור מלאים. במידה ולא ניתן יהיה לקיים סיורים הקורס יתקיים כמפגש שבועי בהתאם למועד הקורס.
[18] הקורס כולל ימי סיור.
[19] קורס מקוון כולל מספר פגישות פרונטליות.
[20] קורס מקוון באנגלית.