ביה"ס למדעי המתמטיקה - מסלול מצוינות לתואר "בוגר אוניברסיטה"

עודכן: 31.05.2015

בבית הספר למדעי המתמטיקה ישנם תלמידים הבולטים במיוחד ברמת ההישגים שלהם.  מסלול המצוינות נועד להעניק להם מסגרת מיוחדת להתקדם בלימודים, כולל התקדמות לקראת תואר גבוה, וגם מלגת לימודים.

 

אוכלוסיית היעד

  • המסלול מיועד לתלמידים בשנה השלישית ללימודיהם.  

  • תלמידים מצטיינים יוזמנו בסוף שנה ב' להשתתף בתכנית, על בסיס תחרותי.  

  • תלמיד ייחשב "בסוף שנה ב'" אם צבר כ- 2/3 משעות השמיעה הדרושות בקורסים של בית הספר.

  • מספר התלמידים המשתתפים יהיה כ- 5 בכל מחזור. בהתאם להצלחת המסלול, ניתן יהיה להגדיל את המספר בעתיד.  

  • רק תלמידים בעלי ממוצע ציונים גבוה יוזמנו להשתתף.  צפוי שיידרש ממוצע של לפחות 92 על מנת לקבל הזמנה למסלול. לתלמידים הלומדים בתכניות דו-חוגיות או משולבות, ההתייחסות העיקרית תהיה לציונים בבית הספר.

  • ההצטרפות למסלול תוצע לתלמידים המצטיינים ע"י ביה"ס ותותנה בהסכמתם.

 

מהות התכנית

כל תלמיד במסלול ישתתף בקורס קריאה מודרכת בהנחיית חבר סגל בכיר, כאשר המרצים והנושאים ייקבעו בהתאם למסלולי הלימוד של התלמידים. הקורסים בקריאה מודרכת יהיו קטנים על מנת להבטיח קשר אישי בין המרצים למשתתפים. כל קורס כזה יזכה את המשתתפים ב-3 שעות סמסטריאליות בתואר בוגר.

כל תלמיד במסלול ישתתף בקורס רגיל אחד לפחות ברמת תואר מוסמך במהלך השנה השלישית ללימודיו. קורסים אלה יוכרו כחלק מחובותיו של התלמיד לתואר בוגר. בית הספר ימליץ לתלמידים  ללמוד "מעבר למכסת השעות", מה שיאפשר להם להתחיל במקביל את חובותיהם לתואר מתקדם. במקרים מיוחדים, ניתן יהיה לאשר השתתפות בקורס מתקדם של תואר בוגר במקום קורס מתואר מוסמך.

התלמידים לא יחויבו בשכר לימוד נוסף עבור קורסים אלה.

 

מלגות לתלמידים

כל תלמיד במסלול יקבל בשנת הלימודים השלישית לתואר בוגר מלגת לימודים הכוללת פטור מלא משכר לימוד לאותה שנה. תלמיד במסלול הממשיך לתואר מוסמך יקבל מלגה מלאה של למשך שנתיים. קבלת המלגה לתואר מוסמך מותנית בכך שהתלמיד שומר על רמת הישגים גבוהה.

 

ניהול המסלול

ועדה המורכבת מנציג אחד מכל חוג תפקח על המסלול, תחליט על התלמידים שיקבלו הזמנה להצטרף ותדאג לקבוע את הקורסים בקריאה מודרכת.

 

הכרה בתלמידים

התלמידים ישתתפו בטקס פקולטטי המאורגן לכבוד תלמידי תואר בוגר מכל הפקולטה הלומדים במסלולי מצוינות.  המצוינות תוזכר גם ברשומת הלימודים.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>