בן קליין, דוקטורנט מאוניברסיטת תל-אביב, זכה במקום הראשון בתחרות קרן ברודקום

את הפרס קיבל קליין, דוקטורנט בביה"ס למדעי המחשב ע"ש בלבטניק, עבור הפרויקט "מתמונה לטקסט ובחזרה באמצעות למידה עמוקה (Deep Learning)"

בן קליין, דוקטורנט מאוניברסיטת תל-אביב, זכה במקום הראשון בתחרות קרן ברודקום

תחרות המחקר האוניברסיטאי של קרן ברודקום התקיימה זו השנה הרביעית בקליפורניה ב-4.6.15. לשלב הגמר בתחרות הגיעו מתמודדים מ-12 אוניברסיטאות מרחבי העולם, שהציגו בפני השופטים את הפרויקטים שלהם. הפרויקט שהציג בן קליין מאוניברסיטת תל-אביב - "מתמונה לטקסט ובחזרה באמצעות למידה עמוקה (Deep Learning)", זכה במקום הראשון ובפרס כספי בסך 10,000 דולר.

 

הפרויקט של קליין הוא למעשה מערכת היודעת להפוך תמונות ומשפטים לוקטורים, שהמחשב יודע לאחר מכן להתאים ולהפוך בחזרה לתמונות ולמשפטים המתארים את התמונות שהוא "רואה". לדברי השופטים, מערכת זו יכולה לשמש ליצירת מנועי חיפוש מתוחכמים ולפיתוח מערכות סיוע לעיוורים.

 

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, אמר בתגובה לזכייה בפרס: "הפרס הזה מחזק את הברית בין ברודקום לבין החדשנות והיצירתיות של המחקר הטכנולוגי והמדעי בישראל בכלל, ובתל-אביב בפרט".

 

"בשנתיים האחרונות, בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל-אביב הגיע למקומות גבוהים מאוד בתחרות", ציין פרופ' וולף, "בשנה שעברה הגענו למקום השני והפעם למקום הראשון. זה הישג מאוד נכבד לבית הספר למדעי המחשב. העבודה התקבלה בהתלהבות, ובן עצמו עשה עבודה מצוינת, התחבר היטב לאירוע והצליח לזכות בתחרות".

 

בהתייחס להישגים של תלמידי האוניברסיטה, ציינה פאולה גולדן, נשיאת קרן ברודקום: "המצוינות העקבית, הן באיכות והן בעומק המחקר, שמוצגת על-ידי התלמידים מאוניברסיטת תל-אביב, מעידה על מעמדה של האוניברסיטה כמרכז חדשנות עולמי".

 

ברודקום היא תאגיד עולמי מוביל בתחום פתרונות המוליכים למחצה, וקרן ברודקום היא גוף שמטרתו לקדם חינוך מדעי, טכנולוגי, הנדסי ומתמטי. מטרת התחרות לעודד חוקרים צעירים מכל העולם להיות הדור הבא של ממציאים גדולים בהנדסה אלקטרונית ובתחומים קרובים. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>