מצטייני בית הספר למדעי המתמטיקה - תשע"ד
פרסים ע"ש נמרוד לפיד ז"ל
ברק בריל, תלמיד לתואר ראשון מצטיין בחוג לסטטיסטיקה וחקב"ץ
לאחר שירותו הצבאי בחיל השריון החל ברק ללמוד לתואר ראשון במסלול הדו-חוגי סטטיסטיקה ופיסיקה. ברק תלמיד תואר ראשון הטוב ביותר בחוג לסטטיסטיקה וחקב"ץ ועל כך הוא זוכה היום
בפרס נמרוד לפיד ז"ל. ממוצע ציוניו מעולה והוא עתיד לסיים את לימודיו בסוף שנה זו. ברק כבר החליט, הוא ממשיך לתואר שני בסטטיסטיקה יישומית וכבר בחר בד"ר רות הלר הנחות אותו בעבודת הגמר. התחום שמעניין אותו הוא סטטיסטיקה א-פרמטרית. במקביל ללימדיו, ברק עובד כמפתח תוכנה ב"חברת מקבלי החלטות בע"מ ".
פבלו ליברמן, תלמיד תואר שני מצטיין בחוג לסטטיסטיקה וחקב"ץ
פבלו עלה עם משפחתו בגיל 18 מארגנטינה ומיד החל את לימודיו לתואר ראשון כעתודאי בטכניון במחלקה להנדסת תעשייה וניהול וסיים בהצטיינות יתרה, כראשון מבין תלמידי המחזור. את התואר השני למד במקביל לשירותו הצבאי. הוא כותב עבודת גמר בהנייחתם של פרופסור יצחק מלכסון, שגם הוא דרום אמריקאי, ופרופ' אבישי מנדלבאום מהטכניון, בתחום חקר רשתות תורים. עבודתו נמצאת בשלבים מתקדמים ועוסקת בניתוח סטטיסטי של מידע על מרכזי תקשורת, כפי שנאסף ומנותח במעבדה המאוד פעילה שמנהל פרופ' מנדלבאום בטכניון, בה פבלו עורך את המחקר. פבלו תלמיד שקדן, ובעל ידע רחב במתמטיקה וחקר ביצועים סטוכסטים (על סטטיסטיקה אין מה לדבר הרי על זה הוא מקבל את הפרס). הוא מקדיש את רוב זמנו למחקר למרות השירות הצבאי. פבלו נשוי לשמילה ולהם שני ילדים בני שלוש וחצי וחצי שנה– איתי והראל.
פרס ע"ש ד"ד יעקב בלכר לתלמיד תואר שלישי מצטיין בחוג לסטטיסטיקה וחקב"ץ
שחר קאופמן
תואר ראשון סיים בהצטיינות בטכניון במסלול להנדסת חשמל ומחשבים. את התואר השני בהנדסת חשמל למד באוניברסיטת תל אביב. כתב עבודת גמר בהנחייתם של סהרון רוסט ופרופ' גיא אבן. שחר שינה כיוון בתואר השלישי ונרשם לחוג לסטטיסטיקה ןחקר ביצועים. הוא כותב עבודת דוקטור בהנחייתו של פרופ' סהרון רוסט בגנומיקה סטטיסטית. אל הסטטיסטיקה הגיע דרך עבודה בתחום ההיטק שם נחשף לתחום הלמידה הסטטיסטית והגיע למסקנה שזה מה שמעניין אותו. שחר כבר כתב 3 מאמרים, 2 כבר פורסמו והשלישי התקבל לפרסום. שחר יכולת בלתי רגילה לשלוט בתחומי מחקר שונים בתחום הסטטיסטיקה, הגנטיקה והשילוב ביניהם. וכל אחד מהמאמרים פונה לקהל חוקרים שונה. שחר קיבל תשבוחות רבות על הפרסומים הללו. שחר סטודנט מוכשר, חרוץ מאוד, בעל יכולות טכניות חזקות ומעל לכל לשחר התמדה, ומוסר עבודה נדיר. לשחר יכולות מעולות להגדיר רעיונות אבסטרקטיים, לרדת לעמקם של רעיונות – כלים חשובים הנחוצים לכל חוקר.שחר עובד כעוזר מחקר של ד"ר רות הלר.
פרס לתלמידים מצטיינים בסטטיסטיקה יישומית תרומת קרן ארנסט
נעה הס, תלמידת תואר ראשון
נעה החלה את לימודיה לתואר ראשון לאחר שירותה הצבאי כסמלת מבצעית. היא נרשמה למסלול הדו חוגי כלכלה ומדע המדינה. במסגרת הלימודים לקחה קורס בסטטיסטיקה לכלכלנים והבינה שזה החוג השני שהיא רוצה ללמוד בנוסף לכלכלה ועברה למסלול הדו-חוגי סטטיסטיקה וכלכלה. השילוב הוא אכן מוצלח. ציוניה מעולים בשני החוגים והיא מתכננת להמשיך ללימודי תואר שני. נעה למדה בתיכון גלילי במגמת אומנות, מה שהוביל אותה לציור. היא מציירת בפחם ובצבעי שמן בעיקר פורטרטים.
אימאן ג'לג'ולי, תלמידת תואר ראשון
אימן מגיעה לאוניברסיטה מתיכון טומשין שבטירה, שם למדה במגמת הנדסה ביורפואית. כעת היא לומדת לתואר ראשון במסלול הדו-חוגי מתמטיקה וסטטיסטיקה. היא אוהבת מתמטיקה אבל החליטה סופית ללכת לכיוון הסטטיסטיקה כאשר למדה את הקורס "מבוא לסטטיסטיקה". נמצאת בשלבים מתקדמים בלימודי התואר הראשון. בכוונתה להמשיך לתואר שני בסטטיסטיקה במסלול היישומי. את רצינות כוונותיה הוכיחה כשלקחה מספר קורסים בתואר שני ועמדה בהם בהצלחה.אימאן עובדת מחקר בפרוייקט מחקר אותו מנהל פרופסור יואב בנימיני. אימאן הוכיחה התמדה, חריצות סקרנות מחקרית וראש פתוח, רכשה כישורים בניתוח נתונים ומפעילה ידע זה בהצלחה. היא חונכת סטודנטים מהמגזר הערבי, במסגרת פרוייקט "סאווה" ( (SAWAהמנוהל ע"י דיקן הסטודנטים הערבים מטעם האוניברסיטה ונותנת להם תגבור בסטטיסטיקה.
יותם הכטלינגר
יותם סיים תואר ראשון במתמטיקה עם חטיבה בפילוסופיה ובכלכלה והמשיך לתואר שני בסטטיסטיקה. רצה משהו פרקטי לדבריו. הוא כותב עבודת גמר בהנחייתו של פרופ' יואב בנימיני בנושא איזור סמך רב ממדי מותאם לבחירה. עבודתו עוסקת בהסקה סטטיסטית נכונה לאחר סלקציה של רק חלק מן הפרמטרים הנחקרים.יותם היה עוזר הוראה בבית הספר וכעת הוא עובד מחקר בפרוייקט מחקרי אותו מנהל פרופ' יואב בנימיני.יותם יסיים את לימודיו לתואר השני בשנה זו והוא ימשיך את לימודי התואר השלישי בסטטיסטיקה באוניברסיטת קרגני מלון בארצות הברית לשם התקבל לא מכבר. תוצאות מחקרו יופיעו במאמר שלו שיוגש לפרסום בסוף השנה.יותם מאתגר את עצמו לא רק בלימודים. הוא מטפס על קירות, ספורט אתגרי שהוא גם אורבני – הקיר בתל אביב נמצא ברחוב ריב"ל.
פרס ע"ש רות ונתן אליוסף לתלמידים מצטיינים בהוראה
ענת אמיר
ענת תלמידת תואר שלישי כותבת עבודת דוקטור בהנחייתו של פרופ' דוד לוין בנושא: קירוב פונקציות רב ממדיות בעלות סינגולריות. ענת מקבלת היום פרס הצטיינות בהוראה. היא בנתה לה שם של מתרגלת איכותית, רצינית, המשקיעה הרבה עבודה ומחשבה בחיבור התרגילים. היא נוטלת חלק פעיל בבניית המבחן ובדיקתו. תלמידים מציינים במשוב את יעילותה (תקתקנית כפי שהם מכנים זאת במשוב), השליטה שלה בחומר והיכולת שלה לנהל שיעור רצוף ללא הפרעות. תלמידים הדגישו את יכולתה הדידקטית לפשט רעיונות מסובכים. היא סבלנית ומאורגנת. תלמידים הצביעו על השימוש המוצלח באתר הקורס, הן בהגשת תרגילים והן בהעלאת חומר עזר וציינו את האוירה הטובה והנעימה בכיתה. ענת היא אמא במשרה מלאה לאורי ורובי.
טל גלילי
תלמיד תואר שלישי בחוג לסטטיסטיקה וחקר ביצועים. הוא כותב עבודת דוקטור בהנחייתו של פרופסור יואב בנימיני בתחום הסקה על עצי החלטה במסגרת פרויקט המוח האנושי. טל זכה בטקס זה בפרס נמרוד לפיד לתלמיד מצטיין לתואר שני בשנת 2012. היום יקבל טל את פרס על הצטיינותו בהוראה. טל מתרגל מספר קורסי יסוד בביה"ס למתמטיקה בינהם "תיאוריה סטטיסטית" שמרצה בו פרופסור מלכסון, "מבוא לסטטיסטקה" שמרצה בו ד"ר רות הלר וכמו כן בקורסי שירות בחוגים ופקולטות אחרות כמו: סטטיסטיקה לתלמידי מדעי המחשב, סטטיסטיקה לביולוגיה, רפואה ומדע המדינה. הוא משתתף בכל השיעורים מבלי שנדרש לעשות זאת, פוגש כל מרצה באופן קבוע ומלווה את הסטודנטים באופן מעורר הערכה. הוא מנהל התכתבות פעילה עם הסטודנטים בדואר האלקטרוני. טל התחבב על הסטודנטים וגרם להם לא לחשוש מסטטיסטיקה אף שדרש מהם לבצע מטלות קשות בקורס. שיתוף הפעולה ואחוזי ההגשה בקורסים עלו בצורה דרסטית הודות להנחייה של טל. תלמידים ציינו את האוירה הטובה, את העובדה שטל הפך את הסטטיסטיקה למקצוע קל, את הסבריו הברורים ואני מצטט: "מצפה שנבין ולא נפתור תרגילים כמו תוכי, מתרגל מקצועי עם הרבה סבלנות, שואף לעזור לתלמידיו להגיע למצויינות – תודה רבה טל". טל מעביר הרצאות לתלמידי תיכון שמגיעים לאוניברסיטה ומקבלים הצצה לסטטיסטיקה וכמו כן מעביר סדנאות בתוכנת ה- R. טל פריק אינטרנטי מסייע לארגונים לבנות בלוגים ולשווקם ברשת.