תכניות לימוד בחוג למתמטיקה

תכניות לימוד תואר ראשון

תכנית לימודים חד-חוגית במתמטיקה במגמות הבאות:

  • מתמטיקה שימושית: מטרת מגמת הלימוד הינה להקנות לסטודנטים השכלה מתמטית נרחבת תוך מתן דגש על היבטיה היישומים והחישוביים של המתמטיקה, הנדרשים לפתרון בעיות מדעיות בתעשייה ובמחקר. בעיות אלה מתאפיינות ברב תחומיות ופתרונן משלב לעיתים קרובות תיאוריה מתמטית עמוקה יחד עם כלים חישוביים וסטטיסטיים. על כן, תכנית הלימודי במגמה מאפשרת לסטודנטים לקבל בסיס מתמטי רחב יחד עם הרקע הנדרש במדעי המחשב ובסטטיסטיקה. עם זאת הסטודנט יוכל להעמיק בתחומים המעניינים אותו.
     
  • מתמטיקה עיונית: מגמת לימודים זו מדגישה, מרחיבה ומעמיקה את הידע בקורסים במתמטיקה עיונית.לימודי המתמטיקה העיונית מקנים מגוון רחב ועמוק של רקע מתמטי, אשר אינו מכוון בהכרח ליישומים קונקרטים, גם אם מקנה כלים הרלוונטים להרבה מהם.למשל, תורת ההצפנה המאפשרת רכישה בטוחה באינטרנט מתבססת על כלים תיאורטיים הנלמדים בקורס בתורת המספרים, ותורת היחסות מתבססת על מושגים בסיסיים מקורסי הגאומטריה. תורת ההסתברות היא דוגמה נוספת לתחום תאורטי חשוב הנלמד במגמה, המקנה כלים שהינם בסיסיים בתחומי הכלכלה והמימון.

    יחד עם זאת, יודגש כי אופי קורסי המתמטיקה העיונית הוא תיאורטי מעיקרו, ומדגיש את היכולת לפתח ולהבין תורה עשירה של מבנים מתמטיים מופשטים למדי באופן מדוויק וכמותי.

  • מדעי המחשב: מגמת לימודים זו  משלבת לימודי מתמטיקה עם מדעי המחשב.

     
  • חקר ביצועים: חקר ביצועים הוא ענף מתמטי העוסק בניסוח ובפתרון של מודלים מתמטיים המשמשים כלי עזר בקבלת החלטות ובניצול אופטימלי של משאבים מוגבלים. המסלול מקנה לתלמידים ידע בתחומים המרכזיים של חקר ביצועים.
     
  • סטטיסטיקה: מגמת לימודים זו פותחת בפני התלמיד אפשרות לשלב את לימודיו העיוניים במתמטיקה עם כיוון יישומי או מתודולוגי בסטטיסטיקה ובהסתברות. הסטטיסטיקה עוסקת בתהליכי הסקת מסקנות וקבלת החלטות בתנאי אי ודאות, בשיטות חיפוש והתאמת מודלים לנתונים מורכבים, ובשימוש במודלים מתאימים לצרכי חיזוי.

 

תכנית לימודים דו-חוגית עם מדעי המחשב: תכנית לימודים זו מקנה את הידע במתמטיקה ובמדעי המחשב. הנושאים הנלמדים כוללים הבנת מבנה המחשב ודרכי פעולתו, שפות תכנות וטכניקות תכנות מתקדמות, אלגוריתמים לפתרון בעיות שונות ומודלים מתמטיים למכונות חישוב ושפות.

תכנית לימודים דו-חוגית עם סטטיסטיקה וחקר ביצועים: תכנית זו מדגישה את היסודות המתמטיים של סטטיסטיקה, הסתברות וחקר ביצועים. היא מתאימה במיוחד למעוניינים להמשיך לתואר מוסמך בחוג לסטטיסטיקה וחקר ביצועים ובפרט למסלול "מוסמך אוניברסיטה" בסטטיסטיקה ו"מוסמך אוניברסיטה" בחקר ביצועים.

תכנית לימודים משולבת עם פיזיקה: פיזיקאים משתמשים במתמטיקה כשפת עבודה ונדרשים לידע מתמטי מקיף. המסלול המשולב פיזיקה-מתמטיקה מעמיק עוד יותר את השכלתו המתמטית של התלמיד בד בבד עם לימודי הפיזיקה, עם משקל דומה בשני התחומים.תכנית זו דורשת מהתלמיד מאמץ ניכר, מאחר שהיא ממלאת את הדרישות העיקריות של שני החוגים. תואר ראשון במסלול זה עם ממוצע ציונים מתאים מקנה לתלמיד זכות להמשיך לתואר שני בכל אחד משני החוגים ללא צורך בהשלמות.


תכנית לימודים דו-חוגית במתמטיקה ובכימיה >>

תכנית לימודים דו-חוגית עם מדעי כדור הארץ: מטרת התכנית היא להקנות לתלמידים ידע בסיסי בחקר כדור הארץ, האטמוספירה ומערכת השמש תוך הדגשת היסודות הנלמדים במתמטיקה.

תכנית לימודים עם שתי חטיבות מורחבות מבין כלכלה, פסיכולוגיה, פילוסופיה: תכנית הלימודים המוצעת מיועדת לתת לתלמידים בעלי סקרנות אינטלקטואלית, המעוניינים להרחיב את יריעת הלימודים לתואר "בוגר אוניברסיטה" לקראת לימודים גבוהים, מסגרת לימודים ייחודית ויוקרתית. התכנית תאפשר להם לרכוש במהלך הלימודים בסיס מוצק ורחב הן במתמטיקה והן בשני תחומים נוספים במדעי החברה והרוח. כוונת התכנית היא לחזק מגמות מחקריות מתחומים של מדעי החברה והרוח בהם יש לרקע המתמטי חשיבות מכרעת.

תכנית לימודים דו-חוגית עם חוג נוסף מפקולטה אחרת: התכנית מתבססת על קורסי החובה במתמטיקה.

מקבץ לימודים לתעודת הוראה במתמטיקה בביה"ס לחינוך >>

 

ידיעון ביה"ס למדעי המתמטיקה >>

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive