ביה"ס למדעי המחשב - תכנית לימודים משולבת עם הנדסת חשמל ואלקטרוניקה

עודכן: 20.07.2014

קורסים, שעות ודרישות קדם

(192 ש"ס) *

 

תכנית הלימודים המשולבת במדעי המחשב ובהנדסת חשמל ואלקטרוניקה משותפת למחלקה להנדסת חשמל-מערכות ולחוג למדעי המחשב ומיועדת להכשיר מהנדסים וחוקרים בעלי ידע רחב בחומרה ותוכנה שיהוו את הדרג המוביל במחקר ובפיתוח בתעשיות ה- HighTech של שנות ה- 2013. בוגרי התכנית יוכלו להשתלב בתעשיות עתירות הידע במגוון רחב של עיסוקים הנדסיים-מדעיים בהנדסת מחשבים ותוכנה.

 

תכנית הלימודים מדגישה את הבסיס התיאורטי-מדעי של מקצועות הלימוד ומקנה לבוגר את הכלים להתמודד עם טכנולוגיות עכשוויות ועתידיות. בנוסף, בוגרי התכנית יוכלו להשתלב בלימודים לתארים מתקדמים ובמחקר בתחומי ההנדסה השונים ובמדעי המחשב.

 

חלקה הראשון של תכנית הלימודים מוקדש להקניית התשתית הפיזיקלית והכלים המתמטיים הדרושים לסטודנט בהמשך לימודיו ובפעילותו העתידה כמהנדס וכחוקר, וללימוד מקצועות בסיסיים במדעי ההנדסה ובמדעי המחשב. חלקה השני של  תכנית הלימודים מיועד להרחבת התשתית ולהעמקתה במקצועות המיוחדים להנדסת מחשבים ולתוכנה, ובמקצועות רלוונטיים בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ובמדעי המחשב, שמהווים את בסיס הידע המשותף לכל העוסקים במקצוע. במסגרת החלק הזה של תכנית הלימודים, הסטודנטים יתמחו בשלושה מסלולי לימוד ייחודיים לתכנית: מסלול תוכנה ושני מסלולים נוספים ע"פי בחירה מתוך התחומים: רשתות תקשורת מחשבים, חומרה, תקשורת, עיבוד אותות, אבטחת מידע. בנוסף, ניתנת לסטודנט האפשרות להרחיב את אופקיו בלימוד מקצועות אחרים מתחומי ההנדסה ומדעי המחשב.

 

סדר הלימודים

משך הלימודים הוא ארבע שנים.

תקנון הלימודים, עבודות ובחינות מעבר משנה לשנה, מרכיבי ציון הגמר ושקלולם, והמשך הלימודים לתואר "מוסמך אוניברסיטה" ולתואר "דוקטור לפילוסופיה" הם בהתאם לנהוג בתכניות הלימודים בבית הספר למדעי המחשב ובפקולטה להנדסה. הסטודנט יכול לווסת את קצב התקדמותו בלימודים באמצעות שיטת נקודות הזכות (הצבירה).

 

הסטודנטים רשומים כתלמידים בשתי הפקולטות, בפקולטה למדעים מדויקים ובפקולטה להנדסה, ומקבלים את התואר משתי הפקולטות.

ועדת ההוראה של התכנית מורכבת מנציגים של שתי הפקולטות. הסטודנטים יירשמו לקורסים באמצעות מזכירות הסטודנטים של כל פקולטה בהתאם להנחיות שתפורסמנה.

 

מכסת השעות המינימלית לתואר היא 192 ש"ס *.

 

לאחר השלמת כל קורסי החובה והמסלולים, אם תחסרנה עדיין שעות למכסת השעות הנדרשת לתואר, ילמדו הסטודנטים  קורסי בחירה להשלמת שעות אלה.

קורסים אלה ייבחרו מבין קורסי הבחירה במדעי המחשב או מבין קורסי המסלולים בפקולטה להנדסה לפי התנאים הבאים:

  1. קורס אחד ילקח מבין קורסי הבחירה במדעי המחשב.

  2. שאר הקורסים ילקחו בחלוקה שווה בין מדעי המחשב והפקולטה להנדסה.

 

 

 

* על שעות אלה יש להוסיף 4 ש"ס במסגרת "כלים שלובים".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>