החוג לגיאופיזיקה ולמדעים אטמוספיריים ופלנטריים - מהלך הלימודים לתואר "בוגר אוניברסיטה"

עודכן: 20.07.2014

מבנה ומשך הלימודים

הלימודים לתואר "בוגר אוניברסיטה" נמשכים שלוש שנים. בשל אילוצי מערכת השעות ייתכן שהלימודים יימשכו מעל שלוש שנים.

מספר שעות הלימוד לסיום הלימודים תלוי במסלול, ובכל מקרה המספר המצוין אינו כולל לימודי שפה זרה. במסגרת קורסי הבחירה חובה על התלמידים ללמוד קורס כללי אחד מפקולטה אחרת. ניתן ללמוד קורסים אלה בכל אחת משנות הלימודים (ראה "תכנית הלימודים" בפרק "מידע כללי" בתחילת הידיעון).

 

מסלולי לימודים

להלן תכניות הלימוד בחוג:

  1. תכנית חד-חוגית
  2. תכניות דו-חוגיות, כשהחוג השני הוא מהפקולטה למדעים מדויקים
  3. תכניות דו-חוגיות, כשהחוג השני הוא מפקולטה אחרת

 

תנאי מעבר לשנה מתקדמת

התלמידים חייבים לעמוד בדרישות האקדמיות הבאות:

  1. על התלמיד להיבחן בכל הקורסים שאליהם הוא רשום. תלמיד שעבר את כל הבחינות בקורסים, בהתאם לתכנית הלימודים שאושרה לו, בציון 60 לפחות, ומילא אחר כל הדרישות רשאי להמשיך בלימודיו.
     
  2. תלמיד אשר נכשל (לא עבר את הבחינות* או לא ניגש אליהן) בקורס סמסטריאלי אחד או בשני קורסים סמסטריאליים, וציונו המשוקלל (כולל ציון הקורס שבו נכשל) הוא 60 לפחות, יהיה רשאי להמשיך בלימודיו, בתנאי שיעמוד בבחינות בקורסים שבהם נכשל, עד תום שנת הלימודים העוקבת. תלמיד אשר לא יעמוד בבחינות כנ"ל יופסקו לימודיו.
    על אף האמור לעיל תלמיד לא יוכל להשתתף בסמסטר ב' במעבדה, אם לא השיג  ציון 60 לפחות במעבדה זו בסמסטר א'.
     
  3. תלמיד אשר נכשל (לא עבר את הבחינות* או לא ניגש אליהן) בשלושה קורסים סמסטריאליים, או תלמיד אשר נכשל בקורס סמסטריאלי אחד או שניים, והממוצע המשוקלל שלו נמוך מ- 60, לא יוכל להמשיך בלימודיו. במקרה זה תינתן לו האפשרות לחזור (לימוד ובחינה) רק על הקורסים שבהם נכשל בשנת הלימודים העוקבת.
     
  4. תלמיד אשר נכשל (לא עבר את הבחינות* או לא ניגש אליהן) בארבעה קורסים סמסטריאליים או יותר לימודיו יופסקו בתום שנת הלימודים.
     
  5. חישוב הכישלונות לתלמיד הלומד לימודים חלקיים ייעשה באופן יחסי לכלל תכנית לימודיו ובהתאמה ליחס הכישלונות הגורר הפסקת לימודים בתכנית לימודים מלאה.

קורסים הנכללים בתכנית הלימודים של חוג אחר, בין אם מהפקולטה למדעים מדויקים ובין אם מחוצה לה, כפופים לתנאי המעבר ולתקנות של החוג האחר.

 

 

* ציון נמוך מ-60 בבחינה ייחשב לכישלון ויימנה במניין הכישלונות, גם אם הציון המשוקלל הכולל ציוני בחנים, תרגילים ועבודות הוא מעל 60.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>