ביה"ס למדעי המתמטיקה - תכנית לימודים חד-חוגית במתמטיקה

עודכן: 28.08.2018


 

(122 ש"ס) *

 

התכנית מקנה לתלמיד ידע מתמטי בסיסי והכרת תחומי המתמטיקה השונים הבאים לידי ביטוי בבית הספר (מתמטיקה עיונית, מתמטיקה שימושית, מדעי המחשב, חקר ביצועים  וסטטיסטיקה).

 

התכנית מאפשרת לתלמיד לימודי התמחות באחת מחמש המגמות הבאות:

  1. מגמת מתמטיקה שימושית

  2. מגמת מתמטיקה עיונית

  3. מגמת מדעי המחשב

  4. מגמגת חקר ביצועים

  5. מגמת סטטיסטיקה

 

כל תלמיד הלומד בתכנית ישתתף בכל קורסי החובה במתמטיקה בהיקף של 80-78 ש"ס, יבחר מגמת התמחות אחת מתוך חמש המגמות שלעיל, ילמד את קורסי החובה במגמה וישלים את מכסת השעות, במידת הצורך, בקורסי בחירה ובקורסים כלליים.

במסגרת קורסי בחירה ניתן לבחור בכל קורס הניתן ע"י בית הספר למדעי המתמטיקה (למעט סמינרים). כמו כן, רשאי התלמיד לבחור בקורסים כלליים הניתנים ע"י פקולטות אחרות (כולל הפקולטה למדעים מדויקים).

תלמידים אשר ילמדו במסגרת אחת המגמות, כולל הסמינר המתאים, תצוין מגמת הלימוד ברשומת לימודיהם. אם מגמת הלימוד תהיה מדעי המחשב, חקר ביצועים או סטטיסטיקה תצוין מגמת הלימוד גם בתעודת הגמר.

 

בהמשך מפורטים קורסי החובה במתמטיקה והקורסים הניתנים במסגרת המגמות השונות.

היקף השעות הסמסטריאליות (ש"ס) של קורסים, המועברים בקבוצות שיעור ותרגול נפרדות, מצוין על ידי 2 מספרים, הש"ס של השיעור ואלה של התרגול. לדוגמה:  2+3 פירושו 3 שעות שיעור ו- 2 שעות תרגול.

לעיתים מופיעה המילה "במקביל" בדרישות המוקדמות. הכוונה במקרים אלו, שעל התלמיד לקחת את הדרישה המוקדמת לפני שהוא לוקח את הקורס או במקביל לו. ניתן ללמוד את קורסי הבחירה במהלך כל אחת משנות הלימודים.

 

החל משנה"ל תשע"ד יילמד הקורס "מבוא להסתברות" במתכונת חדשה.  קורס זה הוא חובה לכל תלמידי תכנית הלימודים החד-חוגית במתמטיקה פרט לתלמידי מתמטיקה חד-חוגי במגמת סטטיסטיקה.  על תלמידים אלה ללמוד את הקורס "מבוא להסתברות לסטטיסטיקאים" במקום "מבוא להסתברות".

 

הקורס 'חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי 3' יפוצל החל משנה"ל תשע"ד לשני קורסים:  'חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי 3', ו" חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי 4".  כל אחד משני קורסים אלה יהיה בהיקף של 4 ש"ס (1+3).  כל תלמיד מתמטיקה שלמד את הקורס 'חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי 3' עד לסוף שנה"ל תשע"ג, יהיה פטור מלימוד שני הקורסים החדשים.

 

 

 

 

על שעות אלה יש להוסיף קורסי העשרה בהיקף של 6 ש"ס במסגרת "כלים שלובים".

 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>